AŞIRI VÜCUT TÜYLENMESİNE EPİLASYON KIL TEDAVİSİ


KILEPİLASYON KIL TEDAVİSİ

Ülkemizde bir çok insanlar vücutlarında ki aşırı tüylenmeye karşı tedavi aramaktadırlar. Aslında bu durum kadınlar için anlaşılır olsa da; erkekler için bunu anlamakta zorluk çekiyorum.

Yaptığım İnternet araştırmalarından memnun edici bir bilgi edinemedim. Kırk kafadan kırk ses hesabı gibi bir şey. Herkes bu işin nasıl olacağını anlatıyor ama; sonuç ne olur ondan bahseden çok az. Yabancı kaynaklar da buna dahil dersem, yanlış olmaz.

Konuyu Almanya’da bu konuda uzman olan bir dostuma sordum; aldığım cevaplar beni şok etti dersem abartmış olmam. Mesaj üzerinden yaptığımız bu konuşmayı, sayfa düzenine uyarlayarak buradan yayımlamak istiyorum. Umarım ilgililere faydası olur!

Meselenin özeti:

Geçenlerde bir komşumun oğlunu  tedaviye getirdiğini duymuştum. Kendisiyle konuştuğumda bana şunları anlattı.

Oğlum 20 yaşında bir genç. Vücudunun her tarafı tüylerle kaplı; o kadar ki, ense ve sakal bağları birleşmiş duruma geldi. 45 gün ara ile 10 seans epilasyon uygulandığı halde bir netice alamadık. Şimdi oğlum başka çareler aramamız için bana rica ediyor ama, ne yapacağımı bilmiyorum. Diye dert yandı. Komşumun gerçekten çok üzüntülü olduğunu gördüm. Bir taraftan oğlunu üzmek istemiyor, öteki taraftan da bu konuya pek de inanmış değil. Harcadğı parayı boşuna harcamış olmaktan şüphe ediyor. Konuyu dostuma sormaya karar verdim.

SORU:

Sizin de bildiğiniz gibi ülkemizde epilasyon yöntemi kullanılarak vücut kıllarının yok edildiğini okuyoruz. Bu durum hakkında görüşleriniz nedir?

CEVAP:

Mehmet bey, bu konuya müdahilim. Ülkemizde her şeyin doğrusunu söylemiyorlar. Epilasyon yöntemiyle alınmış olan tüyler en geç bir yıl sonra yeniden çıkarlar. Eski gücünü kaybeder gibi olsalar da tamamen kaybolması söz konusu değildir. Birde şu var ki; henüz 20 yaşında olan bir gencin, doğal olarak hormonlarının hızlı çalışmasını da göz ardı edemeyiz.

SORU:

Peki  2-3 sene ara ile tekrar lazer epilasyon yapılması sağlık açısından zararlı olur mu?

CEVAP:

Elbette ki sağlık açısında zararlıdır. Çünkü vücudunuza yabacı ışınlar veriliyor. Güneşin dahi fazla alındığında zararlı olduğunu bilmeyen yok. Cilde zararı kaçınılmazdır. Ancak bunu tam olarak söylemiyorlar. Ne yazık ki; ülkemizde para için birbirini kandırıyorlar, halkımız da buna çabuk inanıyor.

SORU:

Merak ettiğim bir şey var, Bülent Ersoy ve diğer sanatçılarda ki kıllar nasıl tamamen yok ediliyor peki?

CEVAP:

Onlar kıllarını dökmek için hormon hapı kullanıyorlar. Onun içindir ki, aradan bir kaç yıl geçince fiziksel değişime uğruyorlar. Bende bir zamanlar tüm ayrıntılarını bilmediğim için kendime yaptırmıştım. 15 seans sonrası ne oldu? Hiç bir şey olmadı, hala bıyıklarım çıkıyor. İyi ki dişlerim reaksiyon gösterdi de, vaz geçmeme yardımcı oldu.

Güzellik için bu gibi rizikolara girmeyi kesinlikle öneremem. Sizlere edilen vaatlere kanmayın, akıllı olun.

Mehmet bey; arkadaşınıza şu öğüdümü söyleyin.

Her şeyden önce mutlu olmayı güzel olmakta aramasınlar. Sağlıklı olmasına sevinsinler; en büyük zenginlik bu değil mi?

Kil ne ki Allah kötü hastalık verip de derman aratmasın. Koysun parasını bir kenara, hayırlı bir işte için harcasın…Gitsin bir yerlerde tatil yapsın!

 

Konuşmanın sonunda bana da teşekkür etmek kalmıştı. Bu bilgiyi veren dostuma sonsuz teşekkür ediyorum ve kendisine buradan yürekten selamlarımı gönderiyorum.

 

Mehmet Nuri Sunguroğlu

17.10.2014

 

 

Hakkında Mehmet Nuri Sunguroğlu
Yaşlılarımız geçmişimiz, Çocuklarımız geleceğimizdir. Her ikisini de ihmal eylemek tamiri zor olan bir suçtur.

Yorum bırakın